Dag fem

Vad Är Kärlek?

Kunde man inte få någon enklare fråga? Typ, hur man fixar en gardin eller så?:P

Kärlek är när det känns som att hjärtat ska bli för stort för bröstkorgen och att man bara ska explodera ♥

Och så får man fjärilar i magen, att det bara känns lite snurrigt därinne,
så intensivt att jag tror att jag kommer kräkas ♥
Och ibland blir jag alldeles yr i huvudet...och tror att jag ska svimma på fläcken ♥
Kärlek är även när man känner sig hemma i någon annans famn,
när man verkligen inte skulle kunna tänka sig någon annan famn
och när inget annat känns så tryggt.
Kärlek kan även vara att veta att man är någon annans trygga hamn...
att man vet att denna människa verkligen älskar att vara i min famn och i min närhet ♥
Kärlek är när någon du alltid finns där för och
som alltid finns där för dig och man har varandra i vått och torrt ♥
Och så är det kärleken till mina barn, då känns det verkligen som att hjärtat ska explodera!
När man får en sån där hjärtevärmande kram, och kanske ett ”Maaammmaaaaaaaaaaa” med världens solskensleende...
eller har svinkul när man busar och leker, då vill man bara gråta och bröstet värker ♥
Och så jag har ju många familjemedlemmar, där kärleken är stark!
Jag vet att jag älskar dom så stort och djupt att hjärtat värker
och respekten är enorm ♥
Kärlek kan vara så många saker, och kännas på så många olika vis, och den är olika för alla!

Men den berör alltid på dina allra djupaste rum och
den kan skaka om hela människan helt till grunden...
så man kanske till och med tappar fotfästet!
Kärleken gör en blind, och kärleken gör en ibland till och med dum…
Trots allt är kärleken det bästa som finns, och jag skulle aldrig vilja leva utan kärlek ♥

 

 

Puss Å Kram från Annika, en trött Annika!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0